Materská škola, Nová doba
Materská škola
Nová doba 923/12, 924 01 Galanta
Email: novadobams@gmail.com
Web: sites.google.com/view/msnovadobask
Tel: 031/780 20 08
Email: novadobams@gmail.com
Webová stránka školy : sites.google.com/view/msnovadobask
Riaditeľka: PaedDr. Jolana Kožová
Počet tried: 3
Počet detí: 66
Počet pedagogických zamestnancov: 6
Počet ostatných zamestnancov: 4
Zameranie: rozvoj elementárnych prejavov hudobného myslenia a detskej tvorivosti.
Profilácia školy
Vychádzame z tézy:
- že učiteľ je sprievodcom svetom informácií a poznatkov
- názor rodičov pokladáme za rovnako dôležitý, rešpektujeme a zohľadňujeme pripomienky, nové nápady, návrhy
- spoločne hľadáme riešenia, ktoré smerujú k spokojnosti rodičov i detí, ale i k efektívnej výchovno-vzdelávacej činnosti
V našej koncepcii je učiteľ partner:
- viac odporúča, ako prikazuje,
- viac radí a pomáha, viac oceňuje, ako kritizuje,
- viac nabáda k riešeniu, ako ukazuje hotové riešenia
Ponúkame
- pedagogický prístup orientovaný na dieťa
- priestorové členenie tried - centrá aktivít
- integrované plánovanie a rôzne formy spolupráce s rodinou
- deti sú podporované aktívnemu získavaniu vedomostí, učia sa na základe priamej skúsenosti prostredníctvom aktívnej hry
- systémom otvorených dvetí, kde je zabezpečená možnosť komunikácie s vedením materskej školy, s učiteľkami
Výchova a vzdelávanie sa uskutočňuje podľa Školského vzdelávacieho programu „Abeceda v našej triede“, ktorý podporuje osobnostný rozvoj detí v oblasti sociálno-emocionálnej, intelektuálnej, telesnej, morálnej, estetickej, rozvíja schopnosti a zručnosti, utvára predpoklady na ďalšie vzdelávanie. Pripravuje na život v spoločnosti v súlade s individuálnymi a vekovými osobitosťami detí.
Program je zameraný na rozvoj gramotnosti, Cieľom školského vzdelávacieho programu „ABECEDA v našej triede“ nie naučiť písať a čítať , ale používať používať jazyk v oboch podobách (hovorenej i písanej) tzn. rozvíjať jazyk komplexne prostredníctvom metód rozvoja literárnej gramotnosti. Náš prístup rozvoja ponímame celostne tzn. súlad a prepojený rozvoj počúvania, hovorenia, čítania, písania, komunikácie a myslenia dieťaťa v zmysluplných a v rozmanitých životných a komunikačných situáciách
Základným predpokladom rozvoja gramotnosť v našej koncepcii je ponímanie procesu osvojovania jazyka komplexne v oboch podobách (verbálnej, grafickej). Ide o proces postupného osvojovania jazyka ako komplexu hovorenej a písanej reči.
Najdôležitejším princípom chápania rozvíjania gramotnosti je zmysluplnosť. Gramotnosť sa rozvíja najlepšie vtedy, ak ju deti vnímajú ako účelnú a potrebnú. Účelnou a potrebnou sa stáva vtedy, keď si dieťa prostredníctvom jazyka môže konštruovať svoje poznanie.
Dátum vloženia:
9. 1. 2017 12:27
Dátum poslednej aktualizácie: 17. 2. 2025 14:53
Dátum poslednej aktualizácie: 17. 2. 2025 14:53